100% Diskret leverans

Varje order levereras i en vanlig brun kartong helt utan reklam eller något liknande och med en avsändare som inte väcker misstankar om vad som kan finnas i paketet, din trygghet är högsta prioritet.

Fri frakt på ordrar

Fri frakt gäller samtliga leveranser inom Sverige

Leveranstid

Beställningar till södra och mellersta Sverige levereras dagen efter beställning. Till norra delen av Sverige tar det 1 - 2 dagar.

Beställningar som läggs före klockan 15 skickas samma dag.

Krångelfri retur

Alla oanvända och oöppnade artiklar kan returneras inom 30 dagar från köpet, vi skickar med en retursedel till er order. Klistra bara på retursedeln på lådan och lämna in den samt betala returfrakten hos valfri DHL Servicepoint.

Betalning

Klarna

Betalning sker via Klarna och för deras tjänster gäller respektive av deras betalningsvillkor.

Mervärdeskatt

Priser visas inklusive moms, om inget annat anges.

Beställning

Privatpersoner

För privatpersoner gäller Distansavtalslagen samt Konsumentköplagen, men vi väljer att lämna 30 dagars öppet köp. När ni som privatperson registrerar ett konto eller skapar en order godkänner ni att vi lagrar och använder era personuppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullföra våra åtaganden gentemot er. Vi skyddar era personuppgifter enligt Personuppgiftslagen, och ni har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om ni så önskar. Vi lämnar aldrig någonsin under några omständigheter ut era uppgifter till tredje part.

Företag och organisationer

För företag, föreningar och andra organisationer gäller Köplagen som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand.

Leveranstid

Ordrar som är lagda senast kl 12 skickas normalt samma dag och når mottagaren oftast dagen efter, för mottagare längre norrut i Sverige kan det ta längre tid men oftast aldrig mer än två dagar. Har du tur så hinner vi med ordrar lagda så sent som kl 15 beroende på orderbelastning för dagen. Vi reserverar oss mot förlängd leveranstid utom vår kontroll när varan är i fraktbolagets omsorg

Skadat gods

Det är viktigt att ni kontrollerar godset ni tar emot och omedelbart meddelar eventuella skador till fraktbolagets ombud.

Outhämtat paket

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi debiterar dig 250kr i administrativ avgift som täcker våra kostnader mot fraktbolaget.

Ändring av beställning

Om ni vill göra ändringar i er beställning sänd oss ett mail eller skriv i kundchatten. Fram till att ordern har sänts iväg gör vi vårt yttersta för att tillgodose era önskemål.

Avbeställning

Hör av er direkt till kundservice om ni vill avbryta en order, efter att ordern har sänts från vårt lager måste den skickas tillbaka igen på er bekostnad.

Ångerrätt

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar (vi lämnar 30 dagars ångerrätt). Du har inte rätt att ångra dig om förseglingen brutits, förpackningen har öppnats eller om varan har använts. Om du ångrar köpet måste varan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten löper från den dag ni mottog varan. När vi har mottagit er retur i oförändrat skick initieras en återbetalning via Klarna.

Information och bilder

Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment. Om det förekommer bilder i vår webbutik, ska de inte ses som exakta avbildningar av en viss vara.

Force Majeure

Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

Tvist

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Durty Nelly drivs som enskild firma av

Faddi, Mathias

org.nr 8803304032

Kvarngatan 31C 24431 Kävlinge